top of page
bg_overskott.png

Vårt överskott

Studza är en del av Miljonlotteriet, som finns till för att minska alkoholens och drogernas skadliga effekter i samhället. Vi stöttar och står bakom klartänkta insatser, föreningar och eldsjälar som verkar för en hälsosam förändring runt om i landet.

18plus.png
stodlinjen_btn.png

Support

info@studza.se

Besöksadress

Bergfotsgatan 4,

431 37 Mölndal

Copyright © 2025 Studza

studza-big-bg_edited_edited.png
studza_verification_device.png

Bekräftelse

Kund får information om när köpet eventuellt studzas tillbaks. 

studza_payment_device.png

Betalning

Kunden verifierar sin ålder och genomför sedan sitt köp via Swish.

Kunden verifierar sin ålder och genom för sedan köp via Swish.

Betalning

Studza_produkt

Kund får information om när köpet eventuellt studzas tillbaks. 

widget-offer.webp

Bekräftelse

Betalning

Kunden verifierar sin ålder och genomför sedan sitt köp via Swish.

studza_payment_device.png

Bekräftelse

Kund får information om när köpet eventuellt studzas tillbaks. 

studza_verification_device.png
Offer.png

Erbjudande

Efter genomfört köp erbjuds kunden att studza sitt köp.

Erbjudande

Efter genomfört köp erbjuds kunden att studza sitt köp.

studza_offer_device.png
Studza_logo_mobil

Hur fungerar Studza? 

Användarvänlig widget som stöttar er kundresa

Efter genomfört köp öppnas en widget upp där kunden erbjuds möjligheten att vinna tillbaka sitt köp. Widgeten är designad så att den upplevs vara en del av er kundresa. 
 

Kunden ger sitt medgivande till att fortsätta nyttja tjänsten, fyller i sitt mobilnummer, verifierar sin ålder (18 år) via BankID och därefter betalar med Swish. 

Att Studza sitt köp tar under en minut.

Offer.png

Erbjudande

Efter genomfört köp erbjuds kunden att studza sitt köp.

Erbjudande

Efter genomfört köp erbjuds kunden att studza sitt köp.

studza_verification_device.png

Erbjudande

Efter genomfört köp erbjuds kunden att studza sitt köp.

studza_payment_device.png
studza-big-bg_edited_edited.png
studza_verification_device.png

Bekräftelse

Kund får information om när köpet eventuellt studzas tillbaks. 

studza_payment_device.png

Betalning

Kunden verifierar sin ålder och genomför sedan sitt köp via Swish.

Kunden verifierar sin ålder och genom för sedan köp via Swish.

Betalning

Studza_produkt

Kund får information om när köpet eventuellt studzas tillbaks. 

widget-offer.webp

Bekräftelse

Betalning

Kunden verifierar sin ålder och genomför sedan sitt köp via Swish.

studza_payment_device.png

Bekräftelse

Kund får information om när köpet eventuellt studzas tillbaks. 

studza_verification_device.png
Offer.png

Erbjudande

Efter genomfört köp erbjuds kunden att studza sitt köp.

Erbjudande

Efter genomfört köp erbjuds kunden att studza sitt köp.

studza_offer_device.png
Studza_logo_mobil

Hur fungerar Studza? 

Användarvänlig widget som stöttar er kundresa

Efter genomfört köp öppnas en widget upp där kunden erbjuds möjligheten att vinna tillbaka sitt köp. Widgeten är designad så att den upplevs vara en del av er kundresa. 
 

Kunden ger sitt medgivande till att fortsätta nyttja tjänsten, fyller i sitt mobilnummer, verifierar sin ålder (18 år) via BankID och därefter betalar med Swish. 

Att Studza sitt köp tar under en minut.

Offer.png

Erbjudande

Efter genomfört köp erbjuds kunden att studza sitt köp.

Bekräftelse

Kund får information om när köpet eventuellt studzas tillbaks.

studza_verification_device.png

Betalning

Kunden verifierar sin ålder och genomför sedan sitt köp via Swish.

studza_payment_device.png
studza-big-bg_edited_edited.png
studza_payment_device.png

Bekräftelse

Kund får information om när köpet eventuellt studzas tillbaks. 

studza_verification_device.png

Betalning

Kunden verifierar sin ålder och genomför sedan sitt köp via Swish.

studza_offer_device.png

Erbjudande

Efter genomfört köp erbjuds kunden att studza sitt köp.

Offer.png

Erbjudande

Efter genomfört köp erbjuds kunden att studza sitt köp.

Hur fungerar Studza? 

Användarvänlig widget som stöttar er kundresa

Efter genomfört köp öppnas en widget upp där kunden erbjuds möjligheten att vinna tillbaka sitt köp. Widgeten är designad så att den upplevs vara en del av er kundresa. 
 

Kunden ger sitt medgivande till att fortsätta nyttja tjänsten, fyller i sitt mobilnummer, verifierar sin ålder (18 år) via BankID och därefter betalar med Swish. 

Att Studza sitt köp tar under en minut.

studza-big-bg_edited_edited_edited.png

En widget med resultat

En konverteringsgrad på över 20% säger väl allt?

För att maximera konverteringen rekommenderar vi att Studza presenteras som en widget direkt efter bekräftelsesidan. Tester visar att tjänsten konverterar allra bäst här. 
 

Men det finns så klart möjlighet att arbeta med andra kommunikationsvägar såsom mail till kunder som genomfört köp och som sedan länkas in till Studza.  
 

Målsättningen är att Studza skall konvertera 15-25% av dina kunder. Vi har idag exempel på kunder som enskilda dagar konverterat över 35%.

90%

Positiv upplevelse

90% har en positiv upplevelse av produkten.

90%

Vill ha mer

90% vill se studza hos andra e-handlare/butiker.

73%

Enkelt att studza

73% tyckte det var enkelt att studza sitt köp.

86%

Smidigt med Swish

86% anser att Swish är ett smidigt betalsätt.

18plus.png
stodlinjen_btn.png

Powered by Miljonlotteriet

Studza företag

Copyright © 2025 Studza

Besöksadress

Bergfotsgatan 4,

Mölndal

Kontakt

studza_logo_light.png

Nyktra Initiativ

Hela vårt överskott går till livsviktigt arbete mot alkohol- och drogproblem.

Det är Nyktra Initiativ som gör skillnad för oss alla.

masma94626.jpg

Nyktra initiativ #46

Rosa Villan

Ett hus som motverkar fylla och droganvändning bland unga. Rosa villan i Jönköping drivs av ungdomar som vill utmana alkoholnormen och skapa en kreativ frizon.

ima206773.jpg

Nyktra initiativ #37

Hectors kårförening

En minnesvärd inspark på universitetet eller högskolan är så mycket mer än snapsvisor och ölhävningstävlingar. På Hectos kårförening i Umeå tar studenterna aktivt avstånd från alkoholhets under nollningen. 

Två_tjejer_Junis.jpeg

Nyktra initiativ #45

Vänersnäslägret

Inte alla barn längtar efter sommarlov. För många innebär ledigheten ensamhet eller oro. Därför finns Vänersnäslägret – ett tryggt sommarläger för barn vid Vänern. Här får barnen uppleva gemenskap, lek och vila – och bara vara barn.

Description of parameters: Parameter name Mandatory Description customerOrderRef Y Main identifier for the purchase, for example order number, must be a unique value for each purchase. With this information you should be able to find the customer and order in your system. email N Is needed if Miljonlotteriet should send email directly to the customers. phone N If not added the customer have to enter this information before starting swish. winamount Y This is the total amount of the order the customer have placed and is the prize in the lottery. apiURL Y This should always have the same value. You get that from Miljonlotteriet together with other information you need to start the app. callbackUrl N Rest endpoint with basic auth. App will POST { “orderid”: <customerOrderRef> } The use of this is if you want to send a confirmationmail or do another action when the ticket is bought. This is the most reliable way to handle confirmation mail or any other actions since this is called from our server side and will be called even if the customer closes the webpage before the confirmation screen is shown. callbackGameFinished N Javascript function to be called when purchase is done. For example if you want to remove the button on the confirmation page or do any other action on the confirmation page when the purchase is done. customerNo N The customer number for the customer in your system.

bottom of page